المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اخوانى اول مشاركة وحدثت مشكلة كبيرة ارجوا المساعدة ارجوكم

سامح القط
18-09-2013, 03:04 AM
اخوانى اول مشاركة وحدثت مشكلة كبيرة ارجوا المساعدة ارجوكم انا نزلت skine من على الdream Box se مقلد وفية وايرلس وهو بوت 84 والجهاز انطفىء مرة واحدة ثم يشتغل وبعد ذلك يقف على اللمبة الزرقاء فقط ولا يعمل
والله انا لسة شارية من يومين ومش عارف اية الحل ارجوكم لا تبخلوا علية بالحل فى انتظاركم

Phontary
18-09-2013, 02:12 PM
المشكلة بسيطه جدا .. أكيد عملت حاجه غلط .. وأكيد مش هاتعرف هيا ايه .. عشان لو تعرف هيا ايه ماكنتش عملتها .. ولكن المشكلة ان السيستم وقع زي الكمبيوتر كده

الحل موجود هنا وبالتفصيل :

أولا : نزل الملف ده وخليه عندك على الجهاز
[فقط الاعضاء المسجلين هم من يمكنهم رؤية الروابط]

ثانيا اتبع الخطوات هنا بالحرف .. واستخدم الملف اللى انت نزلته في أول خطوه

ثالثا : لازم تكلم بقى م منصور دلوقتي عشان يبعتلك ملفات الإشتراك من تاني .. ولما تحصل على الملفات تحطهم بالطريقه دي

Phontary
18-09-2013, 02:15 PM
ومادام شاريه من يومين بس .. بتلعب فيه لييييييييييييييييييييييه !!
يخرابي عالمصريين يا ناس

طب استنى عالجهاز لما يربعن .. أو ايدك تاخد عليه
تلاقيك كمان بتدور دلوقتي ازاي تير الصورة اللى في البوت عشان تحط اسمك عليها .. مش كده !!

عموما ولا يهمك .. بوظ انت بس والجماعه هنا يصلحوا .. احنا ورانا ايه

*ملحوظه : انا عملت زيك بالزبط في تاني ليله هههههههههههههههههه

سامح القط
18-09-2013, 08:09 PM
يعنى يا اخوانى الواحد يشوف الحاجات الحلوة اللى بتتعمل فى المنتدى للجهاز ومايحولش يقلد عموما انا شاكر كتير لمساعدتكم الحمد للة اتحلت وربنا يخليكم دايما

ياريت الجهاز كان ينفع يبقى فية ترتيب القنوات ومسح القنوات ونقلها زى بقيت الاجهزة ولكن للاسف الحلو مبيكملش المهم شاكرين افضلكم وافضال دريم السعودية اللى استفدت منة كتير خلال 3 ايام ربنا يجازيكم كل خير

adil_f16
19-09-2013, 01:23 AM
اخوي عن طريق برنامج dcc آو برنامج ftp وتروح للمسار :

usr/share/enigma2

ودور اسم السكين واحذفه ، بس انتبه تحذف السكين اللي اسمه defaults لو حذفته ماراح يشتغل الدريم .

اتمنى اني افدتك ،،

Phontary
19-09-2013, 02:32 AM
ومين قالك ان مافيش ترتيب للقنوات زي الريسيفرات العاديه .. انقر الرابط :